Adrenalin Fröccs

LÓGUNK A FÜGGŐSÉGEN, FÜGGÜNK A LÓGÓSÁGON

Red Bull Air Race - Kell ez nekünk?! Vagy nem-e kell-e, vagy-e?

besenyei.jpg

Eszeveszett dudálás keveredik a repülőgépek idegtépően hangos zúgásába, miközben a végeláthatatlan dugóban ülünk – ez az a kép, ami sok budapesti lakosnak felrémlik, ha a Red Bull Air Racre gondol. Nagy vihart kavart, amikor a verseny hivatalos honlapján néhány napja bejelentette a helyszíneket, amelyek közt Budapest is szerepelt – a Duna fölött, a Lánchíd alatt idén is süvíteni szándékoztak a műrepülő pilóták. De most, hogy mindenki megnyugodhat, a főváros reagált és új, magyar helyszíneket javasolt a szervezőknek, lépjünk egyet hátra és nézzük meg, miért is rendeznek egyáltalán bárhol Red Bull Air Racet…

Világverseny magyar vonatkozással – azaz thx, Besenyei

A versenyt világszerte nyolc városban rendezik meg az év során:
- Abu Dhabi: Február 8-9.
- Valahol, valamikor Európában: erről a körről még nincs információ
- Kazany: Június 15-16.
- Budapest/Magyarország: Július 13-14.
- Chiba: Szeptember 7-8.
- Valahol, valamikor Ázsiában: erről a versenyről szintén bővebb tájékoztatást ígérnek a szervezők, hamarosan…
- Indianapolis: Október 19-20.
- Szaúd-Arábia: November 8-9.

abudhabi2_com-1.jpg

A verseny résztvevői között jelenleg nincs magyar pilóta. Pedig nem is olyan régen még egy magyar csillagtól ragyogott az ég, aki a Duna vízén is hullámokat vert: Besenyei Péter. A most 62 éves sportember volt a sorozat első bajnoka 2003-ban, de ezen kívül is számtalanszor állhatott dobogóra világ- és Európa-bajnokságokon és tízszeres magyar bajnok címmel büszkélkedhet.

Mint azt mindenki tudja, aki követi a magyar sportéletet, híres mutatványa volt a Lánchíd alatti átrepülés, tiszteletére ez aztán a verseny része lett. Idén – magyar versenyző hiányában – nem lesz alkalom rá, hogy az új helyszínen új produkciót találjunk ki, de ez egy jó kihívás lehet a fiatal pilótáinknak! A főváros helyszín-javaslatai között szerepel a Dunakanyar és Magyarország nagyobb tavai is. Szóval íme néhány elvetemült ötlet:
- Szinkron repülés a Balaton-átúszókkal, #NagyonMagyar
- Gulyahajtás repülőről, #buggyoskezeslábas
- a Dunakanyar kiegyenesítése, #pálinkátapilótáknak

Csak hogy a jövőben se maradjon egy kis magyaros íz nélkül a Red Bul Air Race világbajnokság… Besenyei Péterre visszatérve, a Lánchíd-alatt ügyről egy interjúban úgy fogalmazott:

„A legelső alkalommal érdekes, másodszorra már kevésbé, aztán egyfajta rutinná válik a századik után.”


Besenyei Péter 2015. októberében, negyven év után hagyott fel a versenyzéssel. A műrepülő pilóta azóta csak bemutatókat vállal. A sportolással azonban nem számolt le, mivel nagyon szeret mozogni. „Legyen az repülő, autó, vagy sílécek, nagyon szeretem a sebességet. Bármilyen pályán biztonságosan le tudok csúszni, habár síiskolában sosem tanultam a sportot. Vezetés közben, az utakon természetesen betartom a szabályokat. Korábban viszont autóversenyeztem is és a pályákon nagyon élveztem a száguldást. Ott lehet hajtani, ami a csövön kifér. Akkor fotóznak, ha lassú vagy, nem ha gyorsan mész” – nyilatkozta korábban a Kisalföldnek Red Bull Air Racen 8 futamgyőzelem mellett 25 dobogós helyezést elérő pilóta, aki korábban úszott, atletizált, kosarazott, kenuzott és a karatéval is megpróbálkozott, de a repülés az igazi szerelme, 15 éves kora óta jár a felhők felett.

A magyar pilóta elismertségéről semmi nem árulkodik jobban, mint a verseny Dicsőségfalára összesen két kép került fel: az osztrák Hannes Arch-t (2007 és 2016 között versenyzett) és Besenyei Pétert (2003 és 2015 között versenyzett) érte ez a megtiszteltetés.

Mélanie, a legvagányabb, történelmet írt!

Mélanie Astles a világbajnokság legelső női pilótája volt 2016-ban, azóta minden évben ott van a világversenyen. A Challenger kategóriában versenyző francia hölgy ötszörös francia műrepülőbajnok, aki a műrepülő európai és világranglistákon is az első tízbe verekedte magát. (A Reb Bull Air Racen az eggyel komolyabb Master Classban egyébként csak úgy tombol a tesztoszteron, a kategóriába egyetlen hölgy sem szerepel – még, mert ahogy Mélanie karrierjét elnézzük, már csak idő kérdése, hogy a legmagasabb szintre érjen a műrepülésben.)

melani.jpg

A 36 éves hölgy regényes múltja tündérmesékbe illik: gyermekkori álmát szívében őrizte akkor is, amikor fiatal felnőttként minden remény veszni látszott és egy benzinkúton kezdett dolgozni. De a kemény munka meghozta gyümölcsét és Mélanie több benzinkút főnöke lett, így pedig már félre tudott tenni a pilóta-leckékre is. Ekkor még csak 21 éves volt! Élete első műrepülőversenyén, a Francia Kupa Espoir (Reménység) kategóriáját rögtön meg is nyerte. Innen pedig már nem volt megállás! Országos bajnoki címek, illetve a francia műrepülő-válogatottba történő meghívás, 2014-ben 7. hely a műrepülő világbajnokság Advanced kategóriájában és elsőség a női ranglistán. 2015-ben a műrepülő csúcskategória – az Unlimited – 5. legjobb női pilótája volt a világon, és az Unlimited kategóriájú műrepülő világbajnokságon diadalmaskodó francia válogatottba is bekerült.

A verseny hivatalos honlapja a pilóta hölgy kedvenc idézeteinek egyikét is megosztja olvasóival, amely Steve Jobstól származik: „Csak úgy érhetsz el NAGY dolgokat, ha SZERETED, amit csinálsz”, azzal a kiegészítéssel, miszerint: „Sokkal fontosabb, hogy az életben kitűnő tanuló legyél, mint az iskolában.”

Mit is mondhatnánk? Hajrá, Mélanie!

Minden pilóta tízes pasi???

Úgy látszik, de legalábbis jelentős hányaduk! Előszös is kedvcsinálónak íme a szezon beharangozó videója

- Mikael Brageot: A friatal francia srácot a verseny oldala az egyik legizgalmasabb pilótának tarja, Szellemes, ambiciózus fiatalembernek írja le. Született pilóta, a francia nemzeti csapatba már 21 éves beválasztották.

facebook_com_mikabrageot_2.jpg

- Martin Šonka: Akinek jól állnak a kemény vonások, amiket az elmúlt évek véstek az arcára. A 40 éves cseh pilóta hatszor teljesítette már a sorozatot, amit Budapesten, tavaly – karrierje során első alkalommal – meg is nyert! Fiatalkorában a repülés mellett 12 évig tornász volt, 2005 óta tagja a cseh műrepülő csapatnak; 2010-ben, 31 évesen csatlakozott a Red Bull Air Race-hez, ezzel akkora a kanadai Pete McLeod után a sportág történetének második legfiatalabb pilótája lett.

facebook_com_martin_onka_4.jpg

- Dario Costa: Az olasz pilótáról nem tudják levenni a tekintetüket a hölgyek. De természetesen szakmai sikerei fölött sem lehet szemet hunyni: a Red Bull Air Race alső olasz pilótája repülési középiskolát végzett, majd az egyetemi tanulmányait is erre fordította. 21 éves korától aerodinamika elméleteket oktatott.  Minden álma az volt, hogy egyszer a Red Bull Air Race mezőnyében versenyezhessen, ez pedig tavaly valóra is vált, amikor a 9. helyet érte el.

facebook_com_dario_costa_3.jpg

- Florian Berger: A fiatal német pilóta négy teljesített szezonon van túl, a tavalyit pedig a dobogó második fokán zárta. „Ez egy nagy megtiszteltetés számomra, nagyon örülök, hogy itt lehetek, ebben a körben” – mondta Berger a versenyhez való csatlakozásakor airrace.redbull.com-nak.

florian_berger_new_redbullairrace_com.jpg

- Kenny Chiang: A kelet csillaga a világ műrepülő motorsportjának első kínai pilótája. 13 évesen vette az első repülő leckéjét. 18 évesen kezdett foglalkozni a műrepüléssel, 24 éves korában műrepülőként már a világ minden kontinensén repült. Két évvel ezelőtt több mint 38 géptípust vezetve 2500 levegőben töltött órával csatlakozott a Challenger osztályhoz.

kenny_chiang_sport_247_my.jpg

-kamcsi-

Forrás: airrace.redbull.com, youtube.com/kiafaszagyerek, Kisalföld, vg.hu, facebook, redbullairace.com, abudhabi.com

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalinfroccs.blog.hu/api/trackback/id/tr1114613016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2019.02.08. 02:10:54

Úgy kell, mint mókusnak az erdőtűz.

Egy túlhájpolt baromság

na__most__akkor 2019.02.08. 04:39:18

@gigabursch:
Hátigen...

Lássuk a Forma -1 versenyeket: Zárt pálya, minden tragédia ott zajlik le.

Red Bull?
Nagyváros, belváros. Minden hiba OTT csapódik le. Mondhatnám BE a házak közé..

Mi lenne, ha a Budaörsi Repülőtér lenne a helyszín?
Csak mondom. Magam is repültem. Nem "mű", csak úgy egyszerűen. Ott.

kolomparlole1114 2019.02.08. 05:29:22

Hál istennek hogy kibaszták ezt innen mint macskát szarni. Eddig se kellett ez ide, de amíg volt Bessenyei, addig legalább valahogy megértettem hogy rakjunk egy magyar sztár alá egy versenyt. De mostmár végképp semmi értelme idegelni a lakosságot.

lenörd hofstadter 2019.02.08. 07:06:58

Lehet, sűrűbben kéne választást rendezni, akkor hűdefüggetlentarlóstéeszelnokelvtársvagyok talán többet foglalkozna a budapesti lakosok problémáival, és nem csak a felesége büntetése cseszné fel az agyát.

tarlóspista, mikor fogod fel az egyszerű, buta fideSSkomisszár agyaddal, hogy a sziget egy hetes zajongása többeket zavar hosszabb időn keresztül mint ez a baromság amivel megint csak a saját hatalmad megtartásáért foglalkoztál és játszottad az agyadat?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.02.08. 07:44:35

@na__most__akkor: ez hülyeség. Hányan is haltak meg a Red Bull Air Race 16 éve alatt és hányan az f1-ben ugyanennyi idő alatt?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2019.02.08. 08:03:33

Érdekes, amikor Demszky, és az SZDSZ volt hatalmon, akkor az index, és a többi ballib media attól zengett, hogy az AirRace a zanzásított nyugat, a szórakozás non-plus ultrája, minden ember álma, amit kötelezővé kéne tenni, mint a védőoltást.
Mióta Fideszes lett Budapest is, azóta meg suttyó prolik szórakozása, a környezetszennyező, családellenes középkori, ósdi, idejétmúlt csökevény, amit be kellene tiltani, a demokrácia nevében.

Hát így működik a propaganda....

lenörd hofstadter 2019.02.08. 08:26:46

@wmiki:

Aztán jött a fideSS és az 1 napos versenyt sikeresen 4-5-6 napos teljes káosszá silányította, felesleges, csak az urak kényelmét szolgáló napokkal korábbi lezárásokkal és a többi 10-100 ezreket zavaró agyatlankodással.

Hát így működik a diktatúra...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2019.02.08. 08:28:47

@lenörd hofstadter: no igen a diktatúra....
Az Szdsz szótár szerint ugyebár:
demokrácia = kormányon vagyunk
diktatúra = ellenzékben vagyunk

Sok sikert 2022-ben elvtársak!

lenörd hofstadter 2019.02.08. 08:42:52

@wmiki:

No igen.

Aki nem fideSSagymosott az hazaáruló...
Aki nem fideSSagymosott az csak ballibsi lehet...

Buta sztereotípiák a te agyhalott fajtádra jellemzőek elvtárs. Még az elvtárs szó jelentésével sem vagy tisztában, nem tudod a helyén használni, de használod mert bolseviktori eszméid alapján ettől hiszed okosnak magad.

Ettől még a redbulbudapest egy baromság, ha neked problémát okoz annak megértése, hogy a főtitkárod alatt vált olyan elfogadhatatlan és kizárólag kényelmetlenséget és problémát okozó felesleges propagandaeseménnyé amilyen lett, az csak a te egyszerű képességeidet mutatja be.

További jó hazudozást, elvtárs.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2019.02.08. 09:13:45

@lenörd hofstadter: értem, hogy a redbull egy baromság, meg az diktatúra, ha nem a te elvbarátaid vannak hatalmon, csak azt nem értem, 2010 előtt miért attól zengett az index, hogy az airrace mekkora király dolog már...

pontosabban... ezt is értem... pénzért...

ParePCSI 2019.02.08. 10:10:52

Bármennyire is modoroskodva tetted fel a kérdést, azért megkísérelhetted volna a választ. Egyébként a korábbi feltételek mellett biztosan nem. A pestiek - meg a budaiak - joggal követeltek jóvátételt a környezeti károkozásért. Ahelyett a Red Bull szinte ingyen kapta a közterület-foglalási engedélyt.

gigabursch 2019.02.09. 06:45:59

@na__most__akkor:
Most, hogy így mondod..., nem is alaptalan elképzelés.
Hely van, a reptér oldalában mindenki aki kíváncsi tud parkolni is (nyilván némi szervezést igényel).
Az autópályák zajához képest ez már nem valami extra.
A panoráma itt is fenséges.

(az agyatlan napi politkába beleőrült kreténeket meg hagyjuk ki, függetlenül pártmentalitástól...)

Utolsó kommentek

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása