Hülye ügyfél vagy-e? Igen!

 

"A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség." Albert Eistein

cikk1.jpg

fotó:youtube.com

Emberekkel foglalkozni nem könnyű, ha valaki ügyfélszolgálaton, vagy recepción dolgozik, hülye kérdések és hülye válaszok végtelen listáját tudja felmutatni. Kíváncsi vagy, hogy te vajon hülye ügyfél vagy-e? Ne aggódj, egészen biztosan. Összegyűjtöttünk néhány  típust, amelybe hidd el, így, vagy úgy, de beletartozol. De ne vedd komolyan!

Amikor messziről indulunk

 

Sok ember azt gondolja, ha felhív egy céget valamilyen kérdéssel, valaki nulla huszonnégyben várja a hívását, semmi egyéb dolga nincs, csak a support. A legtöbb helyen azonban ez nem így van és ez akkor tud kellemetlen lenni, ha a telefonáló ügyfél pszichológiai támogatást is szeretne és egyúttal azt is, hogy elűzzék a magányát. Egyszóval csak csacsogna és csacsogna, miköben a legegyszerűbb kérdéssel is lassan jutnak el az értől az óceánig. És persze pszichológus, az kell neki. Meg egy jó barát.

cikk2.jpg

fotó: the dolphin

Telefon: "Van egy kisfiam..mennyi idős? 38. Neki szeretnék egy jegyet. Megmondom őszíntén azért, mert olyan tehetséges, mindig szerette a zenét. Szeretett volna mindig énekelni, de a hangszálai....szóval volt az a betegsége, tudja a hangszálai begyulladtak és sajnos soha ne volt már olyan szép a hangja... Jó, mondom a lényeget, szóval a kisfiam, aki rajong a zenéért szeretne elmenni...Jó jó, mondom, hogy mikor. Szeptember 16-án van a születésnapja, de sajnos akkor nem tud menni, mert jár főzőtanfolyamra, és pont akkor van, azt is tőlünk kapta..persze, mondom már, mondom is, szeptember 15.... aaaaz, igen, akkor mi nem érünk rá elmenni vele, mert az öcsémnek akkor van a...Hogy akkor telefonáljak, ha tudjuk? Mondom is, szeptember 12, de akkor...."

És itt a túloldalon szakad a cérna. Kutyát nem érdekli a történeted. Az időbeosztásod. A betegséged és a problémáid. Kettő mondat, amire szükség van, három jegyet kérek október másodikára.  Az idő pénz, tiszteld mások munkáját!

Az arrogáns, aki mindent jobban tud

 

Ő az, aki mindent jobban tud, de azt mindenképpen, hogy őt megkárosították, figyelmenkívülhagyták és egyáltalán! Biztosan senki nem ért semmihez a túloldalon. 

cikk3.jpg

fotó:youtube.com

Telefon: "Nagyon nehéz elérni magukat, hiába hívom két számon is Önöket... Az lehet, hogy maguknál kicsöng, én egész nap telefonáltam és semmilyen visszajelzést nem kaptam eddig...Igen, elhiszem, hogy a telefon mellett ülnek..persze most felvették... Jó, szóval vásároltam az Önök weboldalán, de semmilyen visszaigazolást nem kaptam. Milyen névről? Az enyémről. Nem tudja, na persze... igen... de MÉGEGYSZERMONDOM semmit nem kaptam. Naponta levelezek és tudja az informatikában dolgozom. Ez a szakmám. Rendszeresen vásárolok interneten, de Önöktől semmit sem kaptam....(99,999 százalékban kap)

Ő azaz ügyfél egyébként, aki levelezni is szeret.

"Nem találom a jegyemet, de megvásároltam. Sajnos semmiféle papírom nincs róla. Bízom benne, hogy fontos annyira Önöknek maga az ÜGYFÉL, aki én vagyok, hogy az eladott és a fel nem használt jegyek közötti különbséget látják, mert az is én vagyok. Hiszen fizettem a szolgáltatásért és most kifosztva érzem magam. Várom visszajelzésüket. sajnálnám az 1-es értékelést, amelyet abban az esetben vagyok kénytelen adni, ha nem jutok a szolgáltatásukhoz. Tisztelettel...."

Mielőtt telefonálsz, keress, olvass, figyelj! Mielőtt és miután vásárolsz, keress, olvass, figyelj! Használd az agyad, mielőtt kijön az indulat! De ne jöjjön ki! Azért, mert Te vagy a VEVŐ, még nem lehetsz bunkó!

Bocsánat, hogy élek

 

cikk4.jpg

fotó:pixabay

Hangszín: siratóasszony Makón. 

"Kérdezhetek? -lábjegyzet: már kérdezel - Mondhatom a problémámat? - az a probléma, hogy nem mondod- Van nekem egy nagyon nagy problémám. - csak egy?! - Jaj, hát az történt, hogy lejárt a vuherem.... hogy mi, hát izé, hogy mondják, voúúher. Vuker...Mi? Vócser? Akkor az, ne haragudjon, nem tudom mi is ez. - sírószünet- Megmondom az őszíntét, nem vettük észre, hogy van rajta dátum. Hogy mikor járt le? 2016.... Nem, nem most van, tudom én, mit csináljunk, nagyon szégyellem magam...Nem-e lehetne-e..-e,-e,-e."

Nem lehet. De ha lehet, akkor ő az, aki úgy érkezik meg személyesen, hogy a bejáratnál megtorpan, a következő érkező tolja erővel beljebb. Mert Úr Isten, emberek!  Recepció! Porta! Pénztárablak! Fény! Őt nem engedik ki a kertbe, mert eltéved.

ui: vuherrel a nemibeteggondozót hívjuk, mert kezelni kell.

A benfentes

 

cikk5.png

fotó:videoblocks

Sármos hang, esetleg rágóval. 

"Helló, szia...Ki? Hát én vagyok, aki a múltkor ott volt. Mi? Hogy naponta nyolcvanan vannak ott... ok, múlt héten telefonáltam is. Veled beszéltem. Hogy többen telefonálnak? És többen dolgoztok? Jaa, mindegy.Szóval mondta a Sanyi, hogy van ez az akciótok. Milyen Sanyi? Hát a srác, tudod...Hogy nincs nálatok Sanyi? Akkor az a srác, közepes magas. Hát, olyan 25-40 közötti. Sok ilyen van? ŐŐ, nem emlékszem a hajára.. Mindegy? Ok, tudtok még nekem valami kedvezményt adni? Na, a múltkor is adtatok."

Barátom, a piacon. Almából. A Sanyitól. És ennyi!

+1, a butaság személyes varázsa

cikk6.gif

fotó:familyguy

 

Élménysport, oktató kérdése a vendéghez:

Oktató:- Van fekete, fehér és piros bukósisakunk, milyet szeretnél?

Vendég: Kéket.

Oktató: De mondom van fekete, fehér és piros...

Vendég: Jaaa, akkor zöldet.

 

Persze mindannyian el tudunk keveredni a málnásban, így biztosan állíthatom, mindannyian legalább egyszer voltunk már hülye ügyfelek. Ahogy van számtalan hülye recepciós is. Emberekkel dolgozol? Munkád a problémamegoldás?  Innen kívánok neked sok türelmet.  Béke mindenkinek!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adrenalinfroccs.blog.hu/api/trackback/id/tr1914225807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2018.09.08. 15:29:20

Hülye ügyfél? Hülye recepciós, vagy eladó ugyanúgy van, pedig ők naponta gyakorolják a probléma megoldást. Valami most a nyáron, TV reklám, felhívom őket, hogy kellene. Felveszik a rendelést, de most nincs raktáron, és nem tudják mikor lesz. Ez csak azért probléma, mert ha aug., akkor Balatonra kérem, ha szeptember közepe, akkor már Pestre. Telefonáljak aug. 10 körül. Telefonálok, nem tudják. Komoly kérdés, megoldható-e, hogy felírják, hogy szept. 15 után kérem Pestre, mert akkor már biztosan ott leszek. Hogyne, probléma megoldva. Még jó, hogy hazajöttem aug 29-én, szept. 3-án megjött a csomag, és még jó, hogy felírták, hogy 15 után várom.
A másik, ugyanez a nyári két hónap. Rendeltem 10 m anyagot elutazás előtt két nappal, (mert az másik bolban már elfogyott, és ez nem úgy van, hogy biztosan lesz ilyen minta ősszel is). Mérjék le, tegyék félre, az árát átutaltam, majd telefonálok, ha jöhet. Júliusban hív a barátnőm, hogy ajánlott levél, még szerencse, hogy megtalálta a megbízást, amivel felvehette. Kiküldték a számlát, mert, ha az anyagot nem tudom átvenni, akkor a számlát, azt biztosan. Nehéz játék.

Gudzilla 2018.09.08. 16:39:40

Khmm, "Sok ember azt gondolja, ha felhív egy céget valamilyen kérdéssel, valaki nulla huszonnégyben várja a hívását, semmi egyéb dolga nincs, csak a support", már bocs, de az ügyfélszolgálat (mert más számot a büdös életben nem látsz ma sehol kitéve) pontosan ezt kéne, h csinálja. Ezzel szemben a valóság nagyjából úgy néz ki, h közüzemi szolgáltató, webáruház, biztosító, tökmindegy ki benyomja a várakoztató zenét (vagy azt sem), múltkori rekordom 1 óra 15 perc, és ha szerencséd van, előadhatod a panaszod, amit amúgy magasról lesz*rnak, mert a kezelőnek se jogköre, se ideje intézkedni.

midnightcoder2 2018.09.08. 17:40:03

Szerencsére ez már csak pár évig probléma. A mesterséges intelligencia hamarosan ki fogja váltani az ügyfélszolgálatot. Ma már egész intelligens rendszerek vannak a guglinál, igaz egyenlőre csak angolul.

élhetetlen 2018.09.09. 00:06:26

@atomplanet: Hát ez komoly. Első eset, és ez nem sztorizás és lelkiélet kérdése, ŐK nem tudják, mikor tudnak szállítani. Jó, akkor megmondom, hogy mikor leszek már biztosan Pesten, ezért rögzítünk egy szept 15-öt. A megbeszéléstől függetlenül kiküldik előbb. Nem lelkiéletet akartam élni velük, csak egy időpontot egyeztetni, ami már biztosan jó nekem. A másik, nem tudom átvenni a csomagot, majd csak ősszel, mert nem vagyok itthon. De kiküldik ajánlott levélben a számlát, mert azt biztosan át tudom venni, bár nem vagyok itthon. Ehhez képest, biztosan velem van a baj. Komolyan gondolod?

Asd123456 2018.09.10. 13:36:12

A kommentelők között sem dolgozott kb. még senki ügyfélszolgálaton. Ezekből a kommentekből is látszik ki milyen típus... Az ügyfelesek is emberek, tévedhetnek, vannak köztük szerencsétlenek, de ne felejtsük, az ügyfél mindig okosabb és mindig neki van igaza... :D

MEDVE1978 2018.09.10. 21:47:18

Mindkét oldal nehéz lehet. Ügyfélként lehet erre készülni (pl: rendelési kódot, ügyfélszámot stb.) előkészíted, hiszen a 99%-uk már számítógépes nyilvántartással dolgozik és csak az kell neki, hogy a kódot megadd, máris ott van az összes adat rólad / ügyletedről.
Sajnos van nagyon rossz tapasztalat is, nagy telefonszolgáltatótól. Nyugdíjas - de nem hülye - tanárnő rokon külön netet vesz egy akció keretében. Telefonál a szolgáltatóval, mindent beállított mégsem megy a net. Hölgy ügyfélszolgálatos (végigpróbálja a rutint), hölgyem a készülékében lesz a hiba vagy valamint elrontott. Nem megy, hölgy fia megnézi, végigpróbálják internetes útmutató szerint. Csak nem megy. Nem baj, újra telefon, újra ügyfélszolgálatos, most másik. Ugyanaz a rutin: Csókolom rosszul tetszett valamit csinálni vagy a készülék hibás... Még egy ellenőrzés, még mindig semmi. Harmadik telefon az ügyfélszolgálatnak. ÜGyfélszolgálatos: végig tetszett menni a rutinon... Pillanat megnézek valamit. Á... igen itt van, központilag nem kapcsolták be a szolgáltatást. Tanárnő: de ezt miért csak Ön látja? Az előző kettő ügyfélszolgálatos. Ügyfélszolgálatos: hát igen, ők új kolléganők.....

Multinál vagy nagy cégnél azért legalább foglalkoznak veled. A kedvencem a webshopos ügyfélszolgálatok, ha valami nem működik, pl: karácsonyi időszakban. Eddig háromszor futottam be olyanba, hogy november elején rendeltem valamit, ami kinn volt az oldalon, elfogadták a megrendelést. Az eredeti átvétel időpontjában jelzik, hogy nem lesz meg, vélhetően egy hetet késik. Egy hét múlva semmi. Én hívom telefonon: hja igen, késik. De meddig késik mégis? ÖÖÖÖ... nem tudják megmondani. Két hét múlva: még mindig nem tudják megmondani, bizonytalan ideig késik. Akkor elállnék a rendeléstől mondom dühösen. Ügyfélszolgálatos: rendben, viszontlátásra. (Elnézést nem kér, pedig semmibe nem kerülne).

Utolsó kommentek

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása